02 November 2008

Kisah saya dan dot dot<....>

termenung sejenak memikirkan usia yang makin tua..masih trasa lagi usia remaja time 18 tahun dl..sekarang dh 21 tahun..mcm tak caya walopun sy dah tampar muka banyak kali!dulu kt maahad tp skarang dah jejak kaki kt menara gading..sy ingat dh xda harapn nk jejak lg sbb sy kn malas..kui!kui!4tahun masa berlalu...tanggungjawab makin besar...yerla,nk sara laki lagi..seminggu kena bagi makan RM30..dulu kt maahad 1 hari Rm3..duit2!dulu asyik pikir seronok jer..sekarang pkir juga tp kureng la sket..buruk la kalo org tua prangai mcm bdk2...

4tahun masa berlalu..

pantas dan segala macam perubahan berlaku...skarang merantau di metropolitan tjg malim yg class gitu...ekeke...mana xclass smpai beli brg pun kena g kl..haha..marah org tjg malim!sowie nad...walopon berada di perantauan,bumi kedah juga jadi sanjungan..tingat kt pacific!besala segala mcm memori tercipta di situ!hehe..kl yang menjadi ibu negara pun xleh tanding tau..bila sorg2 drive terfikir jga hidup ini sweet sgt..wah!jiwang plak...yerla darjah ketersampaian skarang dh mlampaui hingga ke kl..drive sendiri n sorg2..amacam!marah org tu sbb bawa jalan kt kl smpai sesat...kuang!kuang!tak puas hati smpai cakap pada mama ada keta berjalan merata..mana ada!keta jer ada tp minyak xda..hehe..jimat pny psl..hakikatnya iman dan akal yang menjadi benteng dan kekuatan dalam menempuh hidup sendirian dek jauh dari mama papa..jauhla..4 jam drive menggila nk cepat smpai!dolu2 rempit area as jer skrg kl drift la pulak..cuaca di luar hujan..Alhamdulillah cool sket!4 hari yg lalu demam n sakit tekak akibat heatwave yang melampau..suara dah kalah ramli sarip dah ni rockers malaya...xtahan dibuatnya walopun terperap dalam bilik...sbut ttg suara mmg sweet sgt bila terasa dipermainkan org ajuk ckp kl...malu2!malu la org kedah ckp kl..huhu..kdg2 terbawa2 bb kt sini ckp kedah org geleng pala...tp kalo dh mengamuk kedah juga yang terlepas..kalo jumpa geng kedah riuh habis!!utk membe2 kedah yg lupa diri bila jumpa geng kedah tu bawa2 la bertaubat k...ekeke

2 comments:

rausyanfikir said...

hahaaa
nasib baik aku xlupa diri lg..
kehkehkeh..kedah hnya tempat aku membesar..
dan 1 perkara yg aku plg suka di kedah ialah Maktab Mahmud!=)

Anonymous said...

well!hidup maahad..jatuh bangunku di situ..tp pernah jatuh ker??conpius