20 July 2009

Aku dan Braces


Lepas class delikuensi saya malas nk balik uma so lepak di surau..selang 5 min ada budak masuk..sem 1 sbb muka baik jer..maklumla yg dah senior ni mesti dah dapat cam muka adeks2..sambil tgk gerak geri dia nampak braces di gg..hurmm!baru pakai jer sbb tgk mulut pun xselesa..selaku senior braces ni of course la dh leh baca air muka dia..lepas tue saya dengan ramahnya..kui!kui! tanya budak ni sem bape walopun dah tahu...sangkaan ku benar..pahtu dia ty ttg braces...saya pun citer la kisah saya sbg insan yang pernah menderita....ramai dah yang selalu tnya nape saya pakai braces tapi saya malas nk jawab..slalu jawab sj suka2 bg nampak hodos...mungkin hari nie saya perlu berterus terang..


alkisahnya bermula sejak f2 lagi d bangku kaki mmy...masa tue saya tanya pada seorang sahabat,kalo aku pakai braces hampa nak kawan dengan ak tak?soalan yang bodos jer saya rasakan masa tue..takut diketawakan membe2..my mom pun suh pakai tapi saya malas..bukan gigi susunan x teratur sgt pun..juz ada gigi siong keturunan king kong ja..kekeke!akhirnya kisah nk pakai braces terkubur gitu jer...till saya dah habis spm barula saya pakai..tue pun hampa nk taw sebab apa??biarlah rahsia^__^
Perjalanan saya dengan braces berakhir pada 10 syawal 2008 apabila doctor gtau awak dah boleh buang..yabedabiduuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!nak citer pengalaman sakit tue,setakat sapa yang ada ulser, sakit pala, selsema, demam tue sebenarnya sikit jer tue...saya kena yang lebih sakit lagi...operation buang gigi bongsu,gheyiau tahan sakit 1 hari...satu dunia tau saya operat gigi..yerla,sampai mesir taw..tul x wan??^__^
pakai braces nie seminggu xleh makan n tido dgn aman...pengorbanan nak penuhi permintaan tue besar taw...^ __^


now,i must wear this!very xsuka!!

p/s : yang pasti gambar yang diatas bukan gigi saya okes!??!!

No comments: