20 July 2010

Alhamdulillah

jika saya merasakan diri saya sempurna nescya ada ramai insan lain yang lebih sempurna..
jika saya merasakan diri saya bijak maka lebih ramai yang jauh lebih pintar dari saya..
jika saya merasakan diri saya bahagia,ramai lagi yang lebih bahagia dari saya..
hakikatnya segala yang saya miliki sekarang datang dari Allah..

pagi tadi mimpi arissa..kak mi ckp rindu arissa sgt la tu..rindu la sbb last sebelum balik tak sempat main dgn dy..maklumla xde bdk kecik kt uma..nak pulak si arissa  bukan jenis yg suka merengek..suka la bawa dy jalan-jalan bila xde benda nak buat..dy pun ikut jer ke mana cik fiza bawa..tue yg suka main dgn dy..alhamdulillah proposal sudah dibaiki...tunggu nak bentang saja..lepas tu nak balik uma jumpa family..rindu dgn masakan mak long..jika ada pihak luar yang suka judge nak pandang serong pada seseorang..baik semak diri dulu kot..


saya benci!!

saya benci dengan sorang budak terlebih sihat ini yang suka menggelarkan dirinya ustaz tetapi beliau sendiri tidak tahu apa itu tanggungjawab sebagai ustaz  dengan membetulkan apa yg salah tp sebaliknya menghentam dan melabel..(dia kawan aku ker?xkenal pOn..dah salah tp tak nak mengaku..excuse me ust..kalo u xkenal i,mcm mana boleh timbul perbualan dgn persoalan ust tanya kenapa belog ustaz kureng dah pelawat? jawapannya..sbb hang buat belog nk tunjuk kt org yg hang ada belog..konon hang saja yang tera..haha) hakikatnya jika nak dibesarkan cerita aib pula yang timbul..maka saya memilih jalan untuk diam dan biarkan si ustaz ini dengan membebel tanpa fakta sebenar....berat sebelah atau lebih sedap lagi bayessssss.......agak kurang cerdik kot campur tangan dalam hal orang lain kalo xtahu menahu pokok pangkal..jika diikutkan rasa xcerdik macam ustaz tue dah lama kisah sebenar terbongkar..(ore yg mung baking tue la kot yg malu) itulah realiti..kononnya mengiayakan wanita itu lemah namun diri sendiri yg buat xsedar...itulah kisah ustaz yang xcerdik..bawa buku berkitab2 mcm qalesya tp xmengamalkan..

hakikatnya NUR HAFIZA..
tidak mungkin seseorang itu akan bahagia di atas kesedihan orang lain..setiap titis air mata yang mengalir, kamu simpan dan genggam untuk bangun melawan kesedihan yang kamu alami..yang pasti kamu begitu istimewa kerana kamu merasakan kamu adalah istimewa..sayangi diri kamu..kerana tidak mungkin akan ada orang lain yang akan menyayangi diri kamu lebih dari diri kamu sendiri...

3 comments:

Anonymous said...

fie,
sakit hati aku bila bace post ni..sabar dan kuat yea

a kl citizen said...

assalammualaikum amoi

lama saya tak ke sini...
jangan marah2...

terbaru dari saya : boleh buat menantu

AmOi said...

mcm mana x marah ckg..orang ni masuk campur dan mengamuk tak tentu pasal..konon mengaku diri ustaz..tp mulut cm nyah jer..