15 August 2010

ustaz dan ustazah pun 2x5



KEPADA SESIAPA YANG ADA SAKIT JANTUNG
SILA BACA DENGAN PENGAWASAN Doktot


maaf kepada yang terasa..dan maaf juga kepada yang terasa tp disebabkan istilah ustaz dan ustazah yang kita pandang sekarang sebagai individu yang sangat tinggi di mata masyarakat dalam menegakkan agama..isu pertama facebook yang menjadi kegilaan ramai termasuk saya..saya lihat teman saya sendiri yang digelar ustaz walopun dy xsuka digelar mungkin tp disebabkan perwatakkan dan personalitinya menyebabkan orang menghormati dirinya dan menggelar ustaz..always update hal rumahtangga..minta maaf cakap kadangkala sampai yang baca tu tahu sbnrnya depa nk ckp isu dlm bilik..si bini(mmg kasaq lebih sesuai) tu bertudung labuh tp sikit tak menunjukkan rasa malu bercerita ttg umah tangga..rindu-rinduan...hatta my frenz yg baru ni kebetulan terjumpa dgn dy bersuara perasaan dgn dgn post sipulan nie..over giler sejak kawin..mmg saya iyakan!ak dah siap tegur dah dgn nada perli tp bdk ni xterasa kot yg org perli dy n bley plak jawab,publish dekat fb lebih hilang rasa rindu dari sms terus pada si suami..sabar jela dol..ayat hang belum power la...kita doakan jer agar dy sedar satu hari nanti agar tidak terus menerus bangang melantun-lantun...saya hormati mereka sebagai pasangan contoh dalam membuat keputusan untuk berkahwin dari berdating memanjang tp please..tunjuk imej yang elok sket sbg org yg dah kawin n tahu apa itu malu..mungkin saya xda pengalaman kawin tp sebagai seorang individu muslim saya rasa tingkahlaku sedemikian sgt xpatut bagi seorang ustaz...ramai lagi kawan2 sebaya saya yg dah kawin tp xle over confident story..cth terdekat kawan serumah saya..biasa jer..kita yg tgk pun rasa bahagia..kawan2 si ustaz ni pun bangang melantun2 juga sbb sokong ajer dgn tingkahlaku kawan dy..suku sakat ustaz juga kaki kipas...kalo kutuk nnt org pandang pelik kan?kan?kitab hampa terkoyak ka??orang lain yang xpakai tudung labuh n xfurther std ilmu agama hampa judge sbg individu yg xlayak bg teguran dan xlayak bercakap ttg agama..saya keliru!apakah ini peristiwa umat akhir zaman di mana ustaz dan ustazah bertopeng...

bagi yg baca post ini,terutama wanita tolong la...hati2 kalo nk publish status dlm fb..(peringatan untuk diri sendiri sama)sampai cite xposa pun nk story bg semua org taw ka?rasa jijik nak ngaku kawan..bukan xreti agama tapi lebih faqih lagi dr saya..(macam saya baik sgt kan)..apa guna saya mengaku menjadi seorang muslim jika saya takut untuk menegur...tp please ingat siapa diri anda yg dulu dan dimana anda dibesarkan..dah tu selaras dgn peredaran zaman tudung yang labuh disingkatkan smpai nampak n nak tunjuk dada kt semua.. apa ni??dulu sedap jer kondem orang pakai tudung singkat..sekarang sape yg singkat??pesanan dari diriku..jangan suka kata dekat orang...kita tak tahu satu hari nnt mungkin ALLAH akan balikkan pada diri kita.. masih terngiang2 dekat telinga ayat pedas bdk ni bg bila sy ajak tgk wayang masa lepas spm dulu..' ak mmg xkan masuk panggung smp bila2 '..owh!terkedu dan malu dengan diri sendiri masa..but now what happened to u??xkesah pulak post bg semua org taw yang u kaki wayang...yeah!i know dat people can changed one day..but why u choose to change like dis??

2 comments:

pensel kayu said...

sangat bersetuju..jgn jadi penjual agama..

maysarah heelme said...

adoiii..huhu