07 February 2010

Adik-adikku

jam 6 petang..mula start buat banner


autograph itu penting

sgt terkejut dgn respons adik2

cayok!




jubah xsempat oter maaa...

Semasa menonyon tibi,terdengar bunyi nset berdering dan yg pastinya bukan dari mama kerana sudah di set kan msj n incoming ada tone tertentu..kemalasan nk mengangkat jelas terasa sejak kebelakangan ini..bila tgk no kl rasa berdebar..aku menang peraduan shell ker?(hehe)..new york skin ker?(xnak angkat)..takut tapi angkat juga mana tahu perkara penting..salam dijawab olehku...kedengaran suara lelaki.."kak fiza!ashraf ni...banner kita rosak..dah luntur..kena hujan..(adus,kecewanya rasa)aku tahu ashraf dan rakan-rakan sgt kecewa dgn apa yg berlaku..kedengaran rakan-rakan di belakang pun turut serta sambil berkata-kata buat lain..aku terkedu..tidak tahu apa yg ingin dituturkan...hilang tumpuanku pada tivi..ingin saja ke sekolah itu lagi nk tgk banner yg rosak itu..InsyaAllah kak fiza akan pergi lagi dan kita akan buat sama2..semangat diorang utk membuat semula banner yg rosak membuatkan aku sgt2 terharu..aku dan mereka berpenat lelah demi menyiapkan banner itu..dan yg pasti,adik2 yg 9 org ni lagi kecewa bila melihat hasil mereka musnah kerana hujan..dek kerana semua keletihan selepas program cayok pagi tadi..masing2 termasuk aku pulang ke asrama(umah sewa pun asrama la juga) dalam keadaan letih..dan aku tahu yg paling letih sekali adalah ashraf,nazmi,azri dan kawan2..(kak fiza xsempat nk ingat sume..maaf sgt2) diorang berpenat lelah cari tangga nk pasang dekat dewan sekolah agar esok dapat memberi kejutan pada pengetua untuk perhimpunan sekolah..Ya Allah,berikanlah kekuatan buat adik-adikku sekarang agar semangat mereka itu tidak terkubur dalam mencipta sejarah sekolah menengah agama tinggi KKB..Bukakan hati dan lapangkan dada mereka agar merka mudah dalam menerima ilmu..untuk adik-adik kak fiza team banner,kak fiza doa agar 9A dalam genggaman adik2..sesungguhnya adik-adik adalah insan yang cekal,dedikasi dan gigih!kegigihan adik2 dlm menyiapkan banner membuatkan kak fiza terharu..maaf sbb kak fiza xdapat bersama smlm menyiapkan banner bersama adik2..ternyata amanah kak fiza berikan agar dewan dlm keadaan selamat dan tiada rungutan dan komplen dr mana2 pihak membuatkan kak fiza kagum..amanahku kalian jaga dengan baik..sebenarnya kak fiza nk bersama bantu adik2 tapi apakan daya disebabkan jalan dari kkb ke t.malim gelap maka akak terpaksa pulang awal selepas hantar abg amirul n amir ke darul quran..utk amirul n amir,thanx a lot sbb byk bantu kak fiza!moga Allah jua yg dapat membalas jasa baik kalian..mmg penat sehari suntuk handle program..dan hari nie amirul sanggup datang memeriahkan majlis penutup..kak fiza tahu,adik2 ni sgt menghiburkan kalian bukan??

2 comments:

cahayaharumankasturi said...

nice budak2..
bestnye

AmOi said...

diorang mmg baik!mmg banyak membantu kalian..moga kejayaan di sisi mereka..Amin!