04 February 2010

Maafkan Aku..

pada mulanya aku hampir kecundang dan mempercayainya 100%..namun kuatkan di dalam hati yang Allah itu berkuasa ke atas setiap yang berlaku terutama kepada makhluknya..sebagai manusia ujian demi ujian membuatkan kita kadangkala alpa dan lupa terhadap yang maha ESA bahawa dialah yang mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya..mungkin kesakitan atau mungkin kemanisan..berita yang bagiku sangat mengejutkan..mengapa ak yang disakiti sedangkan ak sudah memutuskan sebarang perhubungan dengannya atas permintaanya..kenapa sehingga sekarang aku masih disakiti..namun pagi ini semasa aku buka belog ini ak terkedu...

ujian Tuhan kepada semua insan
adalah kehidupan ini
yang baik menjadi tuntutan
yang buruk dijauhkan

syurga yang dijanjikan
bukanlah suatu khayalan
tentang nikmat berpanjangan ilahi
neraka yang tercipta
menghimpun azab derita
tangisan kesengsaraan insan..

syurga....
adalah kelazatan
terbentang buat hamba beriman
yang kasih kan Tuhannya
yang kasih kan Rasulnya
yang kasih Agamanya
neraka
tempat kedukaan
angkara kedurjanaan insan
yang lupa kan Tuhannya
yang lupa kan Rasulnya
yang lupa Agamanya

siapakah yang lebih mulia
dari mereka yang tidak lupa
janj Allah adalah kepastian
dan nikmat syurga adalah indah

aku sendiri yang meletakkan lagu ini agar selalu berkumandang..menjadi satu motivasi..pagi ini,aku sendiri yang mengalirkan air mata..aku sendiri hampir alpa dan mempercayai apa yg disebut oleh seorang Hamba Allah..jika betul segala kesakitan yang dialami ini adalah suatu pengkhianatan seorang yang turut mengaku dia seorang Islam dan taat pada yang Esa,maka selayaknya Allah yang menghukumnya..Aku hanya ingin memohon maaf dan berikanlah aku ketengana untuk aku berjuang di dalam menegakkan dan membantu anak-anak di luar sana dalam arena pendidikan...Kuatkan diri yang hina ini dalam menempuh cabaran ini Ya ALLAH..

No comments: