03 February 2010

Bangun Awal Pagi

Hari nie prof bgn awal..awal sgt2!kegeraman yg melampau semalam kerna cacing main dlm perut smp xleh tdo..jam 5 pagi baru terlelap..paginya muncul membawa sang suria yang menyinari dan memancar mata prof!ditambah pula dengan seruan anak2 tuyuk dlm uma ni yg sgt mencemburui prof yg tdo dgn nyenyak maka prof bgn..dh siap mandi baru baca msj yg lab batal!adus rugi mandi awal..hahaha...seminggu dua ni tersangat letih..setiap minggu berulang alik ke kkb menguruskan prog bersama pelajar samt kkb..mantap belaka adik2 di sini..menjejakkan kaki di sini mengingatkan prof ketika di maahad..prof bukan dalam kategori pelajar pintar namun prof berbangga kerana berjaya mendidik prof menjadi insan yg matang walaupun ada unfinished business dlm minda..semalam meeting dgn barisan pentadbir..adus!berdebar ni..selaku tim pengarah maka pembentangan harus mantap dan jelas agar apa yg cuba dibawa tidak menyesatkan..memandangkan basic masa prog kt maahad dulu banyak sbb prof antara pelajar yg xsuka bila ada tamrin maka kini segala ketidaksukaan itu terpaksa di recall kembali namun dalam pendekatan berbeza...malamnya meeting dgn dr nasir selaku penyelia tesis(latihan ilmiah)..rasa lega sebab ada guide dari beliau yg mmg mantap dlm profesion kaunseling..saya bersyukur yg dy xkata saya sukar nk senyum sebaliknya kawan saya yg sorang lagi...tajuk yg dicadangkan agak mantap memandangkan saya agak berminat utk mendalami kaunseling keluarga dan remaja...xcaye sebab saya dah last year di sini..huhu..nnt nk kena buat housemanship(ceh!skema ja)..cadangan kena buat setaun memandangkan saya lebih ke arah praktis...

No comments: