25 February 2010

Kasihku Hanya Untukmu

Ahad yang lalu, seperti yang lazimnya hati ini berat untuk pulang berjuang..Banyak persiapan yang harus aku tempuhi...Cuaca yang sangat panas dgn kesihatan yang terganggu membuatkan aku terasa sangat letih..Tangan papa yang kesat dicium..Saat meninggalkan papa, perasaan sayu menyelubungi..Tangan yang kesat itu sangat berjasa dalam membesarkan aku dan adik-adik..Sepanjang cuti mid sem, kudrat papa banyak digunakan walaupun papa bukanlah bertenaga seperti dulu setelah diserang strok..Namun demi kebahagiaan anak-anak,papa lupakan segalanya dan kesakitan yang ditanggung..Kenangan bersama-sama menghias rumah, membina laluan pejalan kaki (pagola kot) mencantikkan halaman rumah bersebelahan kolam mandi..Mama menyampuk, apa yang papa buat semua demi anak-anak..Nak bagi anak-anak selesa..Dan yang pasti setiap kali sebelum pulang papa pasti akan tegur dan menggelengkan kepala dgn brg-brg aku dlm keta yg padat..Semua itu akan aku kenang!Papa tidak pernah menghalang kehendak anak-anak..Papa xpernah halang dengan siapa aku berkawan..Malah tidak lokek dengan hartanya jika aku pinjamkan kepada kawan apatah membawa kawan-kawan yang tidak pernah aku kenali makan di rumah..Namun akhirnya papa bersuara...Mungkin papa kecewa melihat air mata egonya puterinya menitis gara-gara putus asa..Putus asa berkali-kali disebabkan harapan puterinya itu dikecewakan oleh temannya...Namun papa tetap tidak memberitahuku..Mama yang menyampaikannya...Aku sangat rindukan mama dan papa...

No comments: