20 April 2010

Dr Nur Hafiza @ Dr..............

pada hari ini saya akan bercakap mengenai kulit atau dlm bahasa perubatannye (dermatology pe ke benda tah).kalo xbetoi pun buat2 kata betoi juga ok...apa yang saya perhatikan kulit saya sgt sensitif skrg ni..tambah2 kalo semut n nyamuk..kulit saya akan merah yang teruk hinggakan luka sbb tangan raksasa yang mengganas menggaru sebab xtahan gatal..balik kampung baru seminggu tp merata tompok2 merah..kena la poyo sket jadi dr sekali sekala..ckp ttg perubatan..haha..bila saya tgk semut api yg warna merah tue saya terus jadi seram sbb saya pernah digigit oleh mereka sehinggakan kulit saya teruk luka..saya trus takut bila jumpa semut tue..kulit muka saya juga tergolong dalam golongan sensitif..akhir f3 jerawat menyerang..masa tue hormon gatal kot..tp xde pakwe pun..musykil...jerawat saya mmg teruk..kalo dulu mybe sbb hormon..namun bila dah tua2 masuk 20an ni stress n punca pemakanan buat jerawat makin galak naik...org ckp kulit putih best!sapa ckp??scar sgt jelas terang benderang...kdg2 saya rasa klakar juga sbb jerawat memainkan peranan dgn hormon..kalo p dating dgn arwah dulu,toink naik jerawat..arwah plak alah dgn compact powder hinggakan selsema jadinya...namun bila masuk fasa 21an jumpa berkali2 pun jerawat xde kaitan..sehinggakan saya sekarang banyak buat facial lama kelamaan jerawat makin berkurang sehinggalah my dad belikan mysin..bukan dosa!so far kulitku makin licin n scar pun nampak...nak buat mcm mana erk??alamak...retainer dah sebulan xpakai....matila kalo p jumpa doc...ok ok nk p berus gigi jap...(dulu arwah pernah janji jika saya pakai braces dy xkan tinggalkan saya...tp skrg dy dh tinggalkan saya!)

No comments: