29 January 2010

Ketenangan

akhirnya,inteam berjaya merebut hati saya kembali dengan album mereka Allahu Rabbi..Hamzah Asadullah sgt menyentuh hati walaupun pada zahirnya saya nie agak rock..(betul!xtipu aih)mmg saya suka layan byk lagu Lenka n Minah Salleh lain sbb nak hilang tension namun bila mendengarkan lagu Hamzah Asadullah nie buat hati saya tersentuh..Redha dan Kepastian sudah lama merebut hati saya kerana liriknya banyak mengajar saya menjadi insan yg kuat dan tabah...saya mmg minat dengan sejarah Islam dan suka bercerita kalo sape nak tahu n dgr citer saya boleh roger k..tapi kalo sej eropah saya la yg mengantuk dulu sbb mmg xminat pun...bila baca sej masjid al-aqsa td membuatkan hati teruja lagi nak tahu perkembangan sekarang...melihat manusia zaman skrg nie, mengaku saja sebagai Islam tapi sejarah Islam sgt cetek pengetahuannya..Hamzah,masa kecik2 dulu ustaz selalu citer yg hati dan jantung dy kena makan oleh Hindun bkn Honda(trus saya terfikir yg hindun ni xmuntah ker dy mkn?)saya ni yg termakan hati ayam pun dah muntah..bau pun dah xleh dekat...mungkin selepas ini saya akan sedaya upaya mendalami byk lagi sirah2..teringat komen kelmarin dlm kertas bertuli dgn pen merah seolah2 mcm nk mengancam...penyampaian ceramah saya bermula dengan sepotong ayat al-quran surah Ibrahim..komen tue ckp saya terlalu menekankan agama Islam dalam memberi ceramah...saya kena memikirkan agama lain juga..teguran buat saya...namun saya bukan seorang yang baik untuk menerangkan dan menghubungkaitkan dua agama dalam satu masa tanpa mendalami ilmu yg mendalam..slide tue saya gabung dari pelbagai unsur..agama dan realiti kehidupan...mungkin di masa hadapan saya akan cuba mempelajarinya dan memberi ceramah di hadapan ribuan umat Islam dan Kristian?Ya Allah,berikan kekuatan dan ilmu yang berkat di dalam ak mendalami ajaranMu...

No comments: