11 March 2009

Tabah

Alhamdulillah saya dh berjaya siapkan 2 penulisan ilmiah smpai saat sy menulis blog pd pg yg tenang ini..masa makin suntuk untuk saya siapkan novel n beberapa essemen yg lain beserta preparation 4 mid term test bg subjek psikologi perkembangan dan psikologi sosial....berat rasanya ingin menulis novel..tajuk yg diberikan perjalanan hidupku sehingga aku berjaya sekarang..persoalan yg timbul jauh d sudut hati, berjayakah aku??kenapa aku langsung tidak punyai kekuatan untuk aku jawab pada diri aku sendiri yang aku sudah berjaya suku dari perjalanan hidup..apa yg harus aku coretkan dlm novel itu?perjalanan hidupku...bukan mudah seperti yang digambarkan..adakah aku harus menipu atau berterus terang...ego bagi diriku untuk menitiskan air mata pengharapan namun hati seorang wanita..pasti akan tertumpah jua..pada blog ini aku lontarkan segala yg terbuku di hati..mungkin sahabat2 yg memandang memikirkan aku seorang yg tiada masalah..namun hati ini yang menanggung derita...usia kian berganjak pemikiran makin mendewasakan diri manusia..aku tertanya2,kaunselor unggul yang selalu disebut2 agr tertanam di hati aku dgn teman2,mampukah aku menyandangnya?diri sendiri sudah xtertanggung masalah yg aku sendiri xmampu selesaikan....air mata yg menitis ini mampukah merungkaikan segala permasalahan?adakah ini ujian dari Allah untuk menguji ketabahan aku?tabahkah aku dlm menempuh perjalanan yang masih bersisa tidak kurang dari 2 tahun di dunia ilmu pendidikan ditaburkan?Ya Allah cekalkan hati hambamu yang hina ini...agar aku mampu bertahan dan berdiri teguh dalam menimba ilmu...

No comments: