31 March 2009

Unta Stress

tetibe jiwa kaco..rasa nk potong kepala letak atas meja n masukkan Vanish ikut lobang telinga sbb nak cuci otak bg meghelit!polish bg bersinar n buang jerawat kt muka guna gosok piyuk!rasa url blog ni xbest..nk buat blog baru la...tp terfikir pula ada ke org kesah dgn url ni...ahh biarla!tp dlm tempoh 15 saat pikir balik nk buat blog baru!unta stresss........unta stresss..dah tu nak tidow lagi sdgkan br jer bgn tidow..nk masak meggi tp kalo mkn trus sakit kepala..esok ada test tp satu habuk xstd lagi..boley dok mengadap laptop tulis blog lagi..xke gile saya nie???tue la masa nk buat dolu2 xpikir..sesaja menggatal letak nama prof..dlm diam mmgla saya menyimpan angan2 nk jadi ahli akademik yg berjaya..ahli akademik ke falsafah ha??pape jer la..sbb tu letak nama prof eja..sebagai doa mudah-mudahan nnt boleh jadi prof tp sepanjang hari nie tawaf satu upsi jumpa lecturer sana sini trus menganggu ketenteraman jiwa..saya stress bukan sbb masalah cinta skrg nie tp masalah std tapi masalah saya sekarang ni saya rasa saya xmampu nk truskan pngajian di peringkat seterusnya..after ijazah ada master..pastu PhD..sume ni nak kena buat research..saya xmmpu!!sbb sy ni malas titik! td masuk bilik dr Fauziah dy ckp dy tgh buat research lgi sdgkan br settle minggu penyelidikan dan inovasi..dapat perak gitu!ape korang ingat research tu boley siap 1 malam..silap2 mau amik masa bertahun tau..tetambah kalo melibatkan bidang psikologi dan tingkahlaku manusia ni..bkn boleh suka suki buat teori n kesimpulan...kenapa sy ckp research juz bkaitan dgn psikologi n tgkahlaku nie..byk lagi research lain boley buat n senang2..dah amik pun degree kaunseling..xkan la nk buat research nnt berkaitan jenis makeup mana yg diminati ramai???ehh tue pun masuk juga dlm psikologi tau...reserach ttg moto n keta mana lebih laju!(baru betul!!research ni berkaitan automotif)kekadang tertanya2 juga bila mood malas nk blaja melanda..awatla aku amik kaunseling!byk sgt tgkahlaku manusia yg nk kaji smpai sakit kepala..sbb tue la last day buat modul kepala aku berasap...xcaya sudah!keh!keh!pahtu sem 7 ni kena buat tesi..sume tue bentuk penulisan ilmiah..kaitkan dgn teori pulak..gila gaban pecah pala!mana ada org pecah pala buat research melainkan yg exciden..tue la penangan unta stress..pikir macam budak xp skolah tp dlm tempoh 2 min dh dpt mewaraskan kembali pemikiran...keh!keh!~siap gelak sorang lagi!conform sewel!!!~ nk buat master n phd pulak xdpt tidak kena bg komitmen dgn research lagi...dh la sy ni jenis kalo tumpu satu bnda mmg tumpu habis..kalo dh kawin mmg malas punya nk std..family dok kedah tp saya dok oversea(cewah!berangan tinggi giler) dok tjg malim nie pun bila nk balik time buka sem mata dh berair, hati dh xtenteram..ada hati nk p oversea!xpyh kahwin la kalo mcm tue kan??xkawin pun komitmen nk bercanda ria tetap ada...mcm2 alasan ada...hanya yg berjiwa kental sj yg trus berjuang menimba ilmu..mmg la senang ckp kalo nk sume halangan tue jadikan cabaran tp tahla...skrg mmg xde motivasi diri...sedangkan iman manusia pun naik turun apatah lagi minat...dats y my mom xbape suka sy bz dgn prog sbb sy xkn bg tumpuan kepada umah..ini disokong oleh pakwe masa zmn bercinta dulu2..mmg dia cukup xsuka saya sibuk dgn persatuan...ahh!tue kesah lama..manusia nie kdg2 sengaja nk crpenyakit gatal flasback balik...apapun skrg br degree..tue pun xhabis lagi...mungkinkah nnt pemikiran saya akan lebih matang..harapnya gitu!jgn berhenti smpai degree..adus mmg unta stress la sekarang...tulis unta tp saya membayangkan keldai yg bunyi ehokk!ehokk!adus gila dh..

No comments: