02 January 2010

2009 yang penuh suka dan duka

Alhamdulillah dh masuk 2hb 2010..aku masih bernafas dan mampu tersenyum dengan nikmat yang Allah berikan walaupun hati ini penuh dengan kekusutan sbb baru bgn tido...hehe..mungkin itu nikmat dari Allah kerana kini aku memperolehi ketenangan yang jauh lebih baik berbanding dulu..hilang seorang insan,Allah gantikan ramai insan lain di luar sana untuk aku kenali dengan lebih mendalam..lama juga dh xupdate belog ni..balik kg jadi malas sgt2..ak masih ingat masa hari first smp kedah, esoknya hari2 berulang alik ke hospital menziarahi bapa saudara yang sakit..rasanya mcm baru aku bertemu dengannya ketika pulang masa std week dan dia baru dimasukkan ke hospital..masih mampu menegurku dan menyebut namaku..dan dalam tempoh sebulan shj ketika aku pergi menziarahinya,dy sudah tidak mampu berbicara..dan akhirnya dia kembali ke pangkuan ilahi 2 hari sebelum kita menyambut iduladha..kesedihan tidak berakhir begitu,pada iduladha yang kedua, sepupu papa pula kembali kerahmatullah..kesemuanya adalah insan2 yang paling rapat dgn keluargaku..

result final yg lepas pun sudah diperolehi dua hari sebelum aku pulang ke sini..Alhamdulillah!di saat org lain dah balik,aku masih maintain lagi kt uma..balik hari last bercuti..menjadi satu kelaziman nk balik belajar jer jadi malas+sedih!tue la cuti lama sgt..sehari sebelum balik, aku sempat menziarahi kak ummi sekeluarga..masuk2 ada dua si tecit!last aku jumpa juz ada sorang jer..nampaknya kini nina dah ada dua adeks..sayangnya xleh jumpa nina sbb nina balik melaka..alahai tomeinye hero kak umi..bila tnya nama ape,dy terus ckp muhammad syahirul fitri laa!dgn bunyi yg nk mkn orang..dy dh xsenang duduk dah..baby pulak dh tdo..paling best aku dpt mkn kek batik!almaklumla aku ni mmg hantu kek coklat..terutama choc mud..tgk2 kak ummi kasi mkn kek..uuuu besh!tgh borak2 'yui' pun dtg menambahkan korum..mula2 ok jer budak ni..pastu dy mula buat perangai..nk air kakak la,nk gelas kakak n mcm2..pengalaman baru aku, bdk ni mmg belajar dari tivi..power rangers meninggalkan kesan dlm diri yui sbb dy nk fire ibu..actually otromen sebenarnya..telinga ak nie kan kureng sket..lagipun uma xde bdk tecik jadi xfhm sgt bahasa budak2 nie...yui jadi marah sbb ibu nk tinggal dy..muka xyah cakapla..muncung 2 lapis..jalan smbil hentak kaki g depan konon hero laa dan dlm tempoh lima saat ja bunyi nyanyiaannya...
'uwwwwwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa' lepas ibu pujuk barula yui ni diam..bila tanya yui nape buat perangai nie..'yui takut ibu tinggal yui,nnt ayah g keja' rupanya budak ni alert dgn apa yg ibunya cakap..ingatkan dy wat xendah jer masa ibu ngusik2 dy..last2 lepas bebai dgn ibu , yui pun buat something yang boleh menyejukkan hati mana2 insan bergelar wanita...'minta maaf ibu, minta maaf kakak!'a good lesson!bestnye tgk kak ummi didik anak dy cmtu...kekadang budak2 ni nk perhatian...bila org datang perangai dy sukar diramal..dah habis nangis barula dy nk mkn kek setelah disuap..hai yui!

tahun 2009 juga tahun dol balik!oit dol,tahun depan balik lagi..bleh la g putrajaya..ak dh terer dah jalan kl n selangor skng ni..bleh la merayap..

2 comments:

Guru said...

assalammualaikum

moga 2010 lebih membahagiakan

Shah said...

Jalan masih jauh dihadapan. Beringat semasa senang.