17 January 2010

Bukit Tinggi

P1160484







Alhamdulillah...sudah sekian lama bercita-cita nak g dengan kengkawan maka hari nie berjaya juga sampai..mulanya selepas solat subuh masih lagi tgh decide..sayang tido ker nk g berjalan?ikutkan nk pilih tido sbb itulah nikmat yang tiada tandingannya..dh mlm stay up buat essemen kan??(sedikit unsur penipuan)skng dh final year dekat sini maka hargai peluang untuk bersama teman2 walopun teman tue adalah budak umah yang mgadap tiap2 hari..bdw,sape ada cdngn tajuk untuk sy menjalankan latihan ilmiah??fening fikir!tajuk ape yg nk dikaji utk li..

Bila tgk pic2 yg baru diambil,Ya Allah,chubbynya pipi saya..mcm mana erkk nk kecilkan pipi yang chubby..ouch!dah mcm beruang panda jer tgk pipi ni..dah tu,azam orang lain masuk 2010 ni mcm2..tp azam saya simple jer..saya nk kurus n kembali seperti dulu..berat dlm 50kg..agak2 dr rozmey nk amik saya x jadi salah satu dari peserta dy???nk masuk biggest loser dh tentu kena reject awal2 lagi..tlg la sesape rekemenkan..i'm really need it..acctlly dh submit satu essemen..tue yg berani berjalan walopun mmg selalu saya berjalan..minta maaf la kalo ada pembaca yg rasa sy tidak istiqamah dlm penggunaan bahasa saya dan aku..saya bukan jenis yg hipokrit..sometimes saya akn guna mengikut corak penceritaan..rasanya xperlu la minta izin sbb korang pun leh agak saya mcm mana.mcm bagus sgt kan??ilmu di dalam dada xtegha mana tp poyo ngaku prof....~kenapa saya guna prof??lect saya penah citer yg seorang kawan dy masa sek rendah dulu selalu letak nama di depan yang berhormat..bila dy tgk tiap2 hari maka itu menjadi satu sumber inspirasi utk dy jd yb dan skng dh jd menteri ape tah..lupa dah..mcm tue juga saya..saya pernah menulis di atas meja tulis saya UPSI 07 di dalam kelas masa belajar dulu..saya bukan seorang yang vandalisme taw...Alhamdulillah, Allah makbulkan..mungkin dengan meletakkan tittle prof itu sekarang akan mendorong saya untuk bergerak lebih jauh(da mcm iklan shell)kalo saya rasa apa yg dicerita ini langsung xde unsur ilmiah maka saya akan guna perkataan yg sesuai..harap semua dapat terima kelemahan saya...di samping ini sekali lagi saya nk menyakitkan hati si noor..cantikkan handbeg baru i??conform nnt masa ko nk g beli dh habis..style kasut pulak dh mcm mama dah..jgn gelak!(sape gelak jadi bmw.keke)taw takut...gasakla org nk ckp ape..yg penting,tulang belikat,urat dawai n saraf dlm bdn nie xsakit..padahal nk promote kasut crocodile baru..sbb hobi beli kasut kan...Teringat pulak dekat kawan baik saya dulu pun pernah menghadiahkan kasut alain delon..bukan satu tp dua sekaligus....majoriti remaja (remaja lg ker?)sebaya sy skrg dh mula pakai kasut mcm sy..ms sem 2 dulu sy lah org pertma yg pkai ksut gini ke kelas smpaikn ada org tny,fza leh ker pakai kasut gini?saya jawab,yg nk jln sy bukn guard..bila akta kasut upsi dikuat kuasa kn maka mkin byk kasut dlm keta yg harus di spare..last2,pkai blik yg comfort ni..~pegawai hep tlg amik tindakan dan pertimbangkan ttg akta kasut bagi yg kaki lemah mcm saya..sgt teruk untk berjalan dlm kampus even xsmp 50 tapak pun pijak tar kampus seminggu~

Ikhwah dan Akhawat sekalian,
Jika anda inginkan perkara-perkara atau perkongsian yang berunsurkan ilmiah,layari blog pendidikan saya..yg tue mmg saya fokus betul2..(sbb en aziz yg suruh buat blog dunia kaunseling,klo x,pkai yg ni jer kot) dis blog suka suki miyuki coret..Saya mmg xkan promote hotel,ipta,kereta,ayam,ikan or buku di sini..(asif jiddan!saya xlayak)Nak baca buku malaih yg amat...Kalo tanya makanan ape yg sodap,jenjalan mana dlm mesia yg best bolehla kalo nk jawab satu dua soalan...Kalo tanya mcm mn nk p UK,minta maaf..Ulu Kodiang n Ulu Klang lepas...Haa,tingat satu buku yang latest baru dibeli adalah bercinta sampai ke syurga tp xhabis baca sebab sekarang saya punya kisah cinta pun xkesampian..^__^

Namun berpegang kepada apa yg berlaku adalah ketentuan kerana Allah yang mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya walaupun amat sakit semasa kita menghadapinya..Semestinya kita adalah manusia yang tabah..Trust urself!

Hadirin dan hadirat sekalian,
Penceritaan saya disini sebelum saya memejamkan mata adalah dengan satu harapan bertekad nk kurus..bagila petua2 ker idea2 yg bernas..kalo setakat nk ckp ade pakwe baru nk kurus saya rasa simpan jerla petua tue..saya mmg menyampah..setakat nk dapat awek kurus watpe??kurus pun nnt leh gemuk,apatah lagi gemuk..mesti leh kurus kan??(senang jer ckp padahal aku xkurus2 juga)Kalo itam mana leh putih dah..bek gemuk kepada kurus kan?(opss!dol)..maafla sebab sekali sekala saya terpaksa mengingatkan pembaca di luar sana tentang gelaran 'putih monggol'..ade aku kesah?^__^

p/s= besh giler pg td sbb dapat berbual dgn penangkap gambar handalan=photographer dari singapore masa dekat japannese park td..diorang mmg sporting habis..siap kasi pegang dslr dgn lens yang lebih mahal dari myv..pic dy dlm fb..jgn add kalo xkenal sebab takut dpt dosa kutuk saya yg xapprove..(maaf sgt2 sbb sy xnk mnyerabutkan fb dgn anasir2 luar..ape2 leave msj jer dl..InsyaAllah saya accept kalo kena gaya orangnya..saya bukan zalim n eksyen..sbb xpandai yg malu nk kogsi kisah hidup)

No comments: