17 January 2010

Bunga

pernah dengar lagu cinta yang selalu mengaitkan diri dengan memuja wanita??huh!very bored..saya sokong cakap pn.hapsah yg lagu melayu membosankan..dats y saya skrg lebih suka dgr lagu yg saya langsung xfhm lirik dari menghayati lagu cinta..kadang2 terkena atas batang idung sendiri..."sayang,abang petik bunga ini khas buatmu"(bagi izin laluan nk gelak noo)acttly baru lepas layan cite melayu utk ilang boring..time chapter ini saya dah sakit perut..baik tgk avatar walopun tertidur..keke..tgh bercinta ni sume manis..kentut pun wangi..saya sekadar ingin berkongsi kisah seorang kawan..hidupnya bertuah kerana semua insan mengambil tahu pergerakkan hidup..namun gara-gara dirinya yg tidak pandai dan tidak punyai mulut yg manis utk berbicara..dirinya sering dipersalahkan dalam hal yang berlaku..apa yg membuatkan saya tersentuh adalah manusia telah melabelkan dirinya itu meruntuhkan agama akibat perbuatannya..sedangkan teman saya itu tidak tahu apakah salahnya??pokok persoalan di sini,siapakah yg harus dipersalahkan??adakah kita sebagai manusia harus berterusan mempersalahkannya atau membantunnya sedangkan temannya itu sedang bergembira hidup dengan menganiyai temannya sendiri menggunakan hukum Allah sebagai alasan??selaras dengan penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian..di samping kita sibuk mempertahankan hak penggunaan,muhasabah kembali diri kita sendiri sebagai umat Islam yang kini mengaku sebagai seorang Islam namun melaksanakan apa yang dilarang...hukuman dikenakan kepada semua orang bukannya orang tertentu...wallhua'lam

No comments: