27 January 2010

Dugaan Menjadi Pelajar

di saat aku sedang menulis,terasa ingin menghamburkan air mata..ternyata hari ini sgt mencabar dan memenatkan...mungkin kesalahan diri sendiri kerana semalam tido lewat disebabkan pulang lewat malam setelah mencari barang di kl..lepas lab td,ak pulang..perut yg xdiisi menjadi kesalahan sendiri kerana ini yg membuatkan ak lg letih semasa lab n selepasnya..dpat pulak berita yg hari sabtu nie ada seminar kaunseling kelompok..sedangkan aku sudah beriya mahu pulang ke rumah nk jumpa mama..redha jerla...pulang ke rumah dlm keadaan yg sgt penat..setelah melelapkan mata 1min,nset berbunyi..tgk2 kaunselor agama tinggi kkb kol mengatakan pengetua nk jumpa...aku langsung xmempersiapkan minda untuk membentangkan kertas kerja...lantas bangun solat n minta diberi kekuatan dan ketenangan kerana minda sgt penat...sampai sekolah dlm jam 3 petang..akhirnya kami diberi kebenaran untuk menjalankan program...Alhamdulillah syukur!kenapa hati ini sedih dan sayu??aku sendiri buntu..air mata berlinangan juga kerana aku sgt letih memikirkan esoknya ada exam dan aku harus memberi ceramah motivasi pada sebelah petangnya...mampukah aku buat yg terbaik dlm diri yg sgt xbermaya???


~aku yang salah~

walaupun tiada matlamat kenapa aku g kl namun sedikit lega kerana benda2 yang nk dibeli semua sudah dapat..bermula dgn sweater disebabkan tulang reput xtahan air cond n pendrive..buat pertama kali pendrive aku rosak..pendrive yg menjadi sej yg pernah hilang selama 2bulan akhirnya dijumpai sehinggalah rosak...bayangkan gerak dari uma pukul 530 smp dlm 630 dkt sogo n den dlm ku 9 ke low yat!mujurla jln nk ke low yat xjem..kalo xmau tension juga drive dlm keadaan jem!masuk dlm low yat,escelator itu aku langkah 2 anak tangga sekaligus naik ke tingkat 4..mungkin habit nk beli pendrive dkt lowyat juga sedangkan tgh harinya dh ke kedai komputer dkt kampus cr vakum laptop n pelapik keyboard..akibatnya hari ini aku sgt letih kerana rehat yg tidak cukup dan aku sendiri menangis disebabkan seharian tidak rehat!

No comments: