10 January 2010

Weekend

Lambakan tugasan mula memenuhi ruangan minda dan meja..maka tugas sebagai seorang pelajar kini semakin mencabar..cuti hujung minggu dimanfaatkan sepenuhnya qadha tido yang secukupnya..Semalam,aku ditemani seorang sahabat gara-gara teman serumah bermalam d UKM untuk mencari bahan tesis..Sepanjang 3 tahun,ini merupakan kali pertama aku berbual panjang dengannya. banyak perkara yang dikongsikan bersama terutama dari aspek tingkahlaku..tidak dapat dinafikan aku dengan sahabatku ini panas baran..namun setelah kami berkongsi, akhirnya ayat yang muncul dari bibir jika dulu mmg aku sukar mengawal kemarahan,kini aku sudah mampu mengawalnya..hakikatnya berkat dari ilmu yang ditimba..mungkin keberkatan dan restu ibu ayah dan guru..maka sedikit demi sedikit tingkah laku negatif makin berkurang..jika dulu aku seorang yang lemah dan kalah dengan dugaan hati, kini aku sudah mampu tersenyum memikirkan perjalan yang masih jauh yang harus kutempuhi..aku tahu ada yang membaca penceritaan aku ini..dan ingin aku katakan di sini,aku sudah membuang perasaan benci dan dendam di atas segala perbuatan yang dilakukan...(sbb orang dah xlarat la nk gaduh!dah pencen!)aku sudah mengetahui segala-galanya walaupun kamu cuba menyembunyikan dan menafikannya..hakikatnya,aku bukan baru mengenalimu..enam tahun bukan suatu tempoh masa yang singkat..(kalo kawin ,dah beranak satu taw)

No comments: